طراحی و توسعه درگاه کمیسیون توسعه دولت الکترونیک| www.egovernment.ir

با تشکیل دولت الکترونیک شهروندان یک کشورمی‌توانند با تمامی بخش‌های دولت درارتباط باشند؛ دولت الکترونیک همچنین با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات دخالت مردم را در امر دولت‌داری تسهیل می‌کند. خدماتی که دولت الکترونیک ارائه می‌دهد به این صورت است: تعاملات دیجیتالی بین شهروندان و دولت (C2G)- تعاملات دیجیتالی بین یک دولت با دیگر سازمان‌های دولتی(G2G)- تعاملات دیجیتالی بین دولت و شهروندان(G2C) - تعاملات دیجیتالی بین دولت و کارمندان(G2E) و نهایتا تعاملات دیجیتالی بین دولت و کسب‌و‌کارها(G2B) . این دولت بواسطه "کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی" به تشکيل خوشه‌هاي موضوعي خدمات برای انجام پروژه‌های ملی در زيرمجموعه کميسيون متناسب با نياز و با حضور دستگاه هاي متولي اقدام نموده (خوشه صنعت و تجارت، رفاه و تامين اجتماعي، آموزش و ...) . سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در توسعه دولت الکترونیک و ترویج و اطلاع رسانی آنها، درگاهی واحد بر بستر سرویس ESB داده پرداز ایجاد نموده است. از امکانات این درگاه می توان به این موارد اشاره نمود: انعطاف پذیری بالا، مدیریت کاربران در سطح حرفه ای،دسترسی امن، یکپارچگی در تمامی بخش ها، جستجوی پیشرفته، فرم ساز پیشرفته. همچنین در طراحی درگاه از اصول سرویس گرا استفاده شده است.

طراحی و توسعه درگاه ملی دولت هوشمند| www.iran.gov.ir

دستگاه های اجرایی در کشور هر کدام خدمات خاص خود را ارائه می دهند. منطقی است زمانیکه متقاضی در خواستی از یک سری دستگاه ها داشته باشد، حدس بزند برای اخذ خدمت به کدامیک مراجعه کند؛ در حالیکه با مراجعه به یک درگاه و با یک جستجوی ساده در خوشه مربوطه می تواند متوجه شود که آیا سرویس موردنظر ارائه می شود یا خیر؛ یا جزو کدام خدمات دولت هست! همچنین کدام دستگاه ارائه دهنده آن است و حتی چه فرایندها و شرایطی دارد. درگاه ملی دولت هوشمند، پل ارتباطی است میان متقاضیان خدمات دولت الکترونیک و سازمان های ارائه دهنده این خدمات که باهدف شفافیت در ارائه خدمات و سرویس ها طراحی و پیاده سازی شده است. امتیاز اصلی این درگاه، یکپارچگی کلیه اطلاعات و سرویس ها در یک بستر جامع است که تحت پلتفرم ESB داده پرداز و با استفاده از به روزترین ابزارها توسعه یافته است. در این درگاه، دسته بندی خدمات 69 دستگاه اجرایی بر حسب موضوع، نوع خدمت،الکترونیکی، غیر الکترونیکی، فرایندهای اجرای خدمت، نوع و نحوه استفاده در پروژه ها و موضوعات مختلف انجام شده است. همچنین در طراحی این درگاه از اصول سرویس گرا استفاده شده است.

طراحی و توسعه درگاه سازمانی ITC

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS و ... در درگاه itc به اطلاع رسانی پیرامون خدمات و ارائه سرویس هایی نظیر نظرسنجی، صدور فیش حقوقی عادی و بازنشستگی، انتقادات و پیشنهادات و پیگیری، ثبت شکایات و پیگیری و ... پرداخته شده است.

طراحی و توسعه درگاه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به عنوان نهاد هماهنگ کننده ملی، در طی سال های گذشته، اركان نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات را به میزان بسیار خوبی شكل داده است و با توجه به الزامات قانونی موجود، با بهره گیری از تجارب گذشته و همچنین تجارب بین المللی، نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات كشور تدوین نموده است. نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات وارتباطات در کشور، شامل مدل مفهومی تدوین شاخص ها، مجموعه کلیدی شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، روش سنجش، ارزیابی و تحلیل شاخص های فناوری اطلاعات در کشور، مشخص شدن نهاد متولی تامین زیرساخت های فنی، آموزشی و پژوهشی و سازوكارهای لازم به منظور تعامل با نهادهای بین المللی است. در درگاه mis.iran.ir به اطلاع رسانی پیرامون سرویس های موجود پرداخته شده است.

طراحی و توسعه درگاه ثبت شناسه شی

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. در درگاه oid.info.ir به اطلاع رسانی پیرامون کدگذاری برای شناسایی اشیا در فضای مجازی و ارائه سرویس درخواست کد شناسه شی و مدیریت شناسه ها پرداخته شده است.

طراحی و توسعه درگاه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. در درگاه certcc.ir به اطلاع رسانی پیرامون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارائه سرویس هایی نظیر مجوز دسترسی بر اساس آدرس IP، سرویس تشخیص نفوذ، جلسات و مصوبات و Caching پرداخته شده است.

طراحی و توسعه درگاه اطلاع رسانی مرکز ناما

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. مرکز آزمون ناما (نرم افزارهای آزاد متن باز ایران) به منظور شناسایی متخصصان حوزه متن باز، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است. در درگاه naamaa.ir علاوه بر اطلاع رسانی، به ثبت نام و برگزاری آزمون نرم‌افزارهای آزاد متن باز ایران و اعلام نتایج آن پرداخته شده است.

طراحی و توسعه درگاه دفتر ثبت امضای الکترونیک

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. درگاه اطلاع رسانی itcca به معرفی خدمات ثبت نام گواهی امضاء الکترونیک پرداخته است.

طراحی و توسعه درگاه گروه مطالعاتی امنیت

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. این درگاه به منظور تشکیل گروه های مطالعاتی راه اندازی شده است. در این پرتال اعضاء مجموعه گروه مطالعاتی امنیت در قالب یک انجمن به تبادل نظر پیرامون موارد مطروحه خواهند پرداخت. برخی از امکانات این درگاه عبارتند از: مدیریت محتوا، فروم، مدیریت کاربران، نظرسنجی،مرکز اسناد و ...

طراحی و توسعه درگاه مرکز ماهر(مدیریت امداد)

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. درگاه اطلاع رسانی "مرکز ماهر" با توجه به اهداف مرکز مدیریت امداد مبنی بر پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات ایجاد شده است.

طراحی و توسعه درگاه مرورگر ایرانی ساینا

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. درگاه "مرورگر ساینا" با هدف ارائه سرویس هایی نظیر دانلود محصولات مرورگر ساینا، افزونه ها و پوسته های آن، امکان آپلود فایل توسط کاربرانی که در پرتال ثبت نام کرده اند و ... ایجاد شده است.

طراحی و توسعه درگاه مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت(متما)

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از توسعه اینترنت و فناوری اطلاعات در کشور است که بواسطه مرکز متما سرویس های مربوطه ارائه می شود. درگاه " مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت " با هدف اطلاع رسانی و ارائه سرویس هایی نظیر اطلاعات آماری،نمونه گیری تلفنی،کرالر و تحلیل ترافیک و ... ایجاد شده است.

طراحی و توسعه درگاه اطلاع رسانی مهاجرت به IPV6

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از مهاجرت به IPV6 (Internet Protocol Version6) می باشد. درگاه " اطلاع رسانی iranipv6 " با هدف اطلاع رسانی پیرامون ضرورت مهاجرت به آخرین نسخه از پروتکل اینترنت به منظور ورود به عرصه تکنولوژی اینترنت اشیاء در آینده ایجاد شده است.

طراحی و توسعه درگاه پایش اتصال به شبکه ملی اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از طرح "اینترنت ملی" در پروژه توسعه زیرساخت های اطلاعاتی کشور می باشد. درگاه " پایش شبکه ملی اطلاعات" با هدف اطلاع رسانی و ارائه سرویس هایی نظیر سیستم ثبت اطلاعات نقاط متصل به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است.

طراحی و توسعه درگاه ارائۀ خدمات مرکز داده

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه انواع خدمات ارزش افزوده به صورت الکترونیکی در نظر گرفت تا نسبت به راه اندازی پرتال های سازمانی خود اقدام نماید. این پروژه تحت عنوان "طرح جامع درگاه های سازمان فناوری اطلاعات ایران" و با هدف بهبود ارائه سرویس ها و خدمات این نهاد بزرگ در سطح کشور اجرا شده است. در این پروژه تعداد 14 پرتال به صورت مجزا و سفارشی طراحی و پیاده سازی شده اند که بر بستر پرتال سازمانی داده پرداز و تحت پلتفرم لایفری توسعه یافته اند. با توجه به لزوم تعامل با تعداد بالای کاربران ، درگاه ها مجهز به سیستم اشتراک و اعلان جهت ارسال خودکار رویدادهای مهم می باشند؛ همچنین ارائه سرویس ها به کاربرانی که با تلفن همراه به پرتال متصل می شوند به صورت ریسپانسیو است. ویژگی مشترک کلیه پرتال ها عبارتند از: قابلیت تبادل اطلاعات میان بانکهای اطلاعاتی/سیستم ها و برنامه های کاربردی مختلف، مجهز به سیستم مدیریت محتوا، توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا،سازگاری با انواع مرورگرهای مرسوم، ریسپانسیو،ایجاد RSS. یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از خدمات دیتا سنتر در کشور می باشد. درگاه " gcloud" با هدف اطلاع رسانی و ارائه سرویس هایی نظیر عضویت، پرداخت الکترونیکی،کارتابل و گردش کار و سرویس پیامک ایجاد شده است.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات مرورگر بومی ساینا

اجرای مرورگر فارسی ساینا با همکاری مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) و حمایت سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت گرفته است.از قابلیت های نرم افزار ساینا میتوان به سرعت کارآمد ، طراحی خاص آن و سازگاری با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس اشاره کرد. اپلیکیشن "خدمات مرورگر بومی ساینا" به منظور معرفی مرورگر ساینا در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های توسعه ، اخبار و اطلاعات ، گزارش خطا، اسناد و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات نرم افزارهای آزاد متن باز

اجرای خدمات مربوط به توسعه نرم افزارهای آزاد متن باز با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می پذیرد. هدف از ارائه این خدمات این است كه كشور از لحاظ نرم‌افزارهای آزاد و متن باز مستقل شده و وابستگی‌ به نرم‌افزارهای بسته (Closed Data) به حداقل برسد. اپلیکیشن "خدمات نرم افزارهای متن باز" به منظور اطلاع رسانی پیرامون خدمات نرم افزارهای بومی در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های معرفی امکانات، مستندات ، مصوبات و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات ثبت شناسه شئ

شناسه شی(OID) یک روش کدگذاری استاندارد بین‌المللی برای تمایز اشیاء در فضای مجازی است که با همکاری سازمان جهانی استاندارد (ISO) و اتحادیه جهانی مخابرات تعیین شده است.اپلیکیشن " خدمات ثبت شناسه شئ " به منظور معرفی خدمات ثبت شناسه شئ به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های نمایش درخت شئ، جستجو، ثبت شناسه شئ ، آمار و اطلاعات و مستندات می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات(نما)

نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) عامل پیشران در توسعه ملی مدیریت امنیت اطلاعات، خلق کننده ارزش، فراهم کننده فرصت‌های عادلانه برای فعالان حوزه مدیریت امنیت اطلاعات، مرجع ترویج دانش مدیریت امنیت اطلاعات و مرجع اعتبار بخشی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات در منطقه، جهت نیل به اهداف چشم انداز 1404 بوده که از جمله خدمات آن صدور پروانه فعالیت در حوزه خدمات افتا می باشد.اپلیکیشن " خدمات مرکز نما " به منظور معرفی خدمات اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اعتبار بخشی، استانداردها، اخبار، اسناد و خدمات سازمان می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات پایش شاخص های فاوا

نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات وارتباطات در کشور، شامل مدل مفهومی تدوین شاخص ها، مجموعه کلیدی شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، روش سنجش، ارزیابی و تحلیل شاخص های فناوری اطلاعات در کشور، مشخص شدن نهاد متولی تامین زیرساخت های فنی، آموزشی و پژوهشی و سازوكارهای لازم به منظور تعامل با نهادهای بین المللی است.اپلیکیشن " پایش شاخص های فاوا " به منظور معرفی پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های نظام پایش و اسناد بالا دستی، شاخص های فاوای کشور ، شاخص های بین المللی فاوا، توسعه فاوا در استان ها، انتشارات، رویدادها و اخبارمی باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت(متما)

از جمله وظایف "مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت" ساماندهی، نظارت و هدایت خدمات اینترنت و اینترانت در کشور به منظور کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت می باشد.اپلیکیشن " متما " به منظور معرفی خدمات این مرکز به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های معرفی خدمات، اخبار، فراخوان ها، همایش ها، پژوهش ها، دیدنی ها و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه منافع و امنیت ملی و عمومی سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می نماید و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می نماید. اپلیکیشن " ITO " به منظور معرفی خدمات این سازمان به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های ساختار سازمانی، سرویس های داخلی ، امکانات و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات ارائه گواهی امضای الکترونیکی

گواهی الکترونیکی شناسه دیجیتال یک موجودیت (مانند فرد، نرم‌ افزار، سازمان، و غیره) در تعاملات الکترونیکی است. اپلیکیشن " ITCCA " به منظور معرفی خدمات دفتر ثبت نام گواهی امضای الکترونیکی در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های خدمات، اخبارو رویدادها، برنامه ها و چشم انداز ها و درباره امضای الکترونیک می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات پایش در شبکه ملی

یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از طرح "اینترنت ملی" در پروژه توسعه زیرساخت های اطلاعاتی کشور می باشد. اپلیکیشن " IRNIN " به منظور معرفی خدمات پایش در شبکه ملی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اطلاعیه ها و بخش نامه ها، سوالات متداول، تست و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

برنامه موبایل خدمات دولت هوشمند به منظور دسترسی سریع، راحت و آسان به خدمات کاربردی داخلی طراحی و پیاده سازی شده است. از مهمترین ویژگی های این برنامه، دسته بندی خدمات است که شامل سه قسمت کلی و به شرح فوق می باشد: خدمات عمومی برخط ، خدمات موضوعی بر اساس خوشه بندی 14 گانه، خدمات دستگاه های اجرایی و همچنین امکان دستیابی به خدمات پلیس+10 شامل شرح خدمت، مدارک مورد نیاز جهت مراجعه حضوری، شماره حساب ها و ملاحظات، تلفن‌های ضروری. خدمات بانکی شامل دریافت کد شبا، بانکداری اینترنتی و کدهای دستوری (USSD)، خدمات شهرداری نظیر نقشه تهران، گزارشات درخواست مجوز حفاری، مشاهده پرونده شهرسازی و ... رزرو انواع بلیت اتوبوس، سینما، قطار، هواپیما، کنسرت و هتل، خدمات مخابراتی نظیر مشاهده تعرفه‌ها، پیگیری ثبت نام تلفن همراه، پیگیری سرویس ADSL و ... دریافت خدمات اپراتور همراه اول نظیر دریافت صورتحساب میاندوره و پایان دوره قبوض همراه اول، سامانه جامع خدمات همراه اول، فعالسازی عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی و... دریافت خدمات اپراتور ایرانسل نظیر باقی مانده بسته اینترنت همراه، خرید بسته های اینترنتی، فعالسازی تماس های نا‌موفق و ... دریافت خدمات اپراتور رایتل نظیر مشاهده اعتبار سیم کارت، فعالسازی سرویس انتقال اعتبار، گزارش بسته های موجود و ... ترابرد پذیری از اپراتور سیم کارت به سایر اپراتورهای تلفن همراه.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات پروتکل اینترنت نسل جدید

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتIPV6 آخرین نسخه پروتکل اینترنت است که دستگاه‌ها را از طریق اینترنت شناسایی می‌کند. هر دستگاهی که از اینترنت استفاده می‌کند از آدرس «آی پی» منحصربه‌فرد خود به‌منظور برقراری ارتباط اینترنتی بهره می‌برد. اپلیکیشن " IPV6 " به منظور معرفی خدمات پروتکل اینترنت نسل جدید و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اخبار، مقالات، اسناد، اعضا و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات مرکز داده

یکی از خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت از خدمات دیتا سنتر در کشور می باشد. اپلیکیشن " GCLOUD " به منظور معرفی خدماتمرکز داده و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های سرویس ها، راهنمایی ارائه سرویس، اخبار، مشتریان و ارائه خدمات الکترونیکی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات ارزیابی امنیتی محصولات(ارم)

از جمله اهداف نظام ارزیابی امنیتی محصولات، حصول اطمینان از امنیت محصولات مورد استفاده در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات كشوری می باشد. اپلیکیشن " ارم " به منظور معرفی خدمات ارزیابی امنیتی محصولات و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اخبار، ارزیابی امنیتی و نمایشگاه مجازی می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی

با تشکیل دولت الکترونیک شهروندان یک کشورمی‌توانند با تمامی بخش‌های دولت درارتباط باشند؛ دولت الکترونیک همچنین با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات دخالت مردم را در امر دولت‌داری تسهیل می‌کند. اپلیکیشن " EGOV " به منظور معرفی خدمات کمیسیون توسعه دولت الکترونیک و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اطلاع رسانی، رویدادها ،قوانین و مقررات ، مرکز اسناد و تالار گفتگو می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن معرفی خدمات مرکز ماهر

"مرکز ماهر" با توجه به اهداف مرکز مدیریت امداد مبنی بر پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات ایجاد شده است. اپلیکیشن " مرکز ماهر " به منظور معرفی خدمات این مرکز به دو زبان فارسی و انگلیسی و در نسخه اندروید طراحی و پیاده سازی شده که شامل بخش های اطلاع رسانی، پایگاه دانش ، رویدادها و ارائه خدمات می باشد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و آخرین اطلاعات بهره ببرند. طراحی و پیاده سازی این اپ به صورت یکپارچه با درگاه آن صورت گرفته و به محض تغییر یک بخش از درگاه، به روزرسانی اطلاعات در اپ نیز انجام خواهد شد.

برای موفقیت اقدام کنید

اگر مأموریت دارید تا تأثیر بگذارید، ما مفتخریم به شما کمک کنیم و درباره فرآیند پیاده‌سازی یک پروژه اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذاریم.